TOPICS

初等部

音楽:テクノロジーを活用した新しい授業  Music: Introduce more “music technology”

新型コロナウィルスの状況のため、子どもたちは音楽の授業で歌うことができませんでした。

しかし、このことは音楽の授業で新しい技術を導入するまたとない機会を与えてくれました。

このレッスンでは、生徒たちは、オーケストラの様々な楽器について調べることができるウェブサイトにアクセスしました。

生徒たちは、自分の紙に書かれた弦楽器、木管楽器、金管楽器、打楽器という正しい楽器の「ファミリー」に楽器を配置するように求められました。

それぞれの楽器をクリックすると、その楽器の音が聞こえたり、楽器についての情報を読むことができます。

探究した後は、クラスでそれぞれのファミリーを調べ、正しいボックスに分類していきました。

その後、どの音がどの楽器に合うかを当てるクイズを行いました。

ご自分でもやってみたいと思いましたか? 是非、以下のウェブサイトをご覧になってみてください。

https://insidetheorchestra.org/musical-games/

 

Because of the Covid-19 situation, students have been unable to sing in music class.

However, this has offered a unique opportunity to introduce more “music technology” into the classroom.

For this lesson, students accessed a website where they could explore the different instruments of the orchestra.

Students were asked to place the instruments in the correct instrument “families” on their paper: strings, woodwinds, brass, and percussion.

When clicking on each instrument, students could hear the sound of the instrument, as well as read certain facts about them.

After exploring, we went over each family as a class and sorted them into the correct boxes.

Then, students could play a quiz about guessing which sound went with which instrument.

Want to try yourself? Try visiting the website here!

https://insidetheorchestra.org/musical-games/

 

 

<動画:以下の画像をクリックして下さい。>

<Video: Please click the following picture.>

<写真 Pictures>