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7年生道徳:「貿易ゲーム」/G7 Morals: Trading Game

7年生の道徳の授業では、『世界がもし100人の村だったら』という本を題材にし、世界の様々な状況を知るためにワークショップ型の授業を行っています。その中で、世界を取り巻く貧困の状況や各国の経済のつながりを学ぶために「貿易ゲーム」を行いました。与えられた資源を有効活用して最大限の利益を生むことがこのゲームの目的です。生徒はそれぞれの国家に成りきり、自国がより多くの利益を作るために製品の制作に励んだり、他国と交渉したりしました。
 
In Grade 7 morals class, we are doing interactive study to learn about various facts around the world based on a book called ” If the world were a village of 100 people”. In the last lesson, we played “Trading Game” in order to study poverty and economic connections between countries. The purpose of this game is to produce the most possible profit for their country with the given resources. Students represented each country, worked hard to make products to sell and negotiated with other countries for trade.